tirsdag 10. juni 2008

Lærebok i naturforvaltning

Det er snakk om å lage lærebok i faget naturforvaltning på VG3. Da tenkte jeg umiddelbart; Supert! Det vil gjøre undervisningen enklere. Men er det slik? Læreplanen er ganske rund og den må tilpasses lokale forhold og lokalt opplegg. Noe kan være i en lærebok, men om jeg må velge vil jeg heller ha en nettressurs. Innen naturforvaltning finnes det så mye oppdatert informasjon at en ikke trenger å skrive det på nytt i en bok. Nettet har og mye større muligheter for dynamisk oppdatering.

2 kommentarer:

Leif Harboe sa...

Gå sammen med kollegaer og lag en wiki!

Torbjørn Litlere sa...

Det tenker jeg og men jeg er ikke sikker på om folk er med - det må en jo finne ut. Det tar litt tid å bli fortrolig med det å skrive og legge publisere ting selv.