tirsdag 14. oktober 2008

Utplassering

Nå er to av mine elever på utplassering i Ungarn. De har laget egen blogg og jeg gleder meg til å følge deres erfaringer og opplevelser.
Opplegget med utplasserte elever er også en litt ny erfaring for skolen. Hvordan legge til rette slik at elevene kan følge fagene fra Ungarn? Opplegg, oppgaver, forlesninger, lærestoff må gjøres tilgjengelig i Itslearning.
Vil medelevene her på Stend følge med på bloggen til utvekslingselevene og stille spørsmål m.m? Jeg håper jo at fler kan lære litt av dette utvekslingsopplegget.

Neste gang elever fra Stend er utplassert over lengre tid kunne jeg tenke meg at hele klassen jobbet litt med det landet de skal til og at klassen her kan ha noe kontakt med klassen i besøkslandet. Da må ting planlegges.

Er det noen som har erfaringer knyttet til slik utplassering?

Ingen kommentarer: